ButterCupCake

sütinapló

csokis fudge

buttercupcake_csokis_fudge.jpg

Nagy karamella rajongó vagyok, úgy indult, hogy azt készítek, aztán átalakult egy isteni csokis tejkaramellává. Gyorsan elkészül, ugyan egy estét hűtjük, de remek last minute, saját készítésű ajándék lehet belőle karácsonyra. Nem diétás, nem mentes, de néha engedni kell a csábításnak, azért fő a mérték ;)

Hozzávalók:

- 25 dkg sűrített tej (cukrozott)
- 15 dkg cukor
- 5 dkg méz
- 6 dkg vaj
- 20 dkg étcsoki

buttercupcake_csokis_fudge_xmas.jpg

Elkészítés:

Béleljünk ki egy kb. 25x20-as formát szilikonos sütőpapírral. A sűrített tejet, cukrot, mézet és vajat addig főzzük, míg elkezd sűrűsödni és aranybarna karamell lesz belőle. (Az állag ellenőrzésére én a hideg vízbe csurgatós trükköt szoktam alkalmazni. Egy tálka igazán hideg vízbe csöppentek a forró karamellből, ha ruganyos golyócskát tudunk formázni belőle, akkor jó a karamellünk. Máshol olvastam 116 fokot is, nekem nincs cukorhőmérőm, így a vizes teszt jött be.) Levesszük a tűzről és kevergetve hűtjük, ez nekem kb. 10 perc is volt. Ezután keverjük hozzá az apróra vágott étcsokit. Kiöntjük a tálunkba és hagyjuk kihűlni, aztán betesszük a hűtőbe egy estére, de legalább 4 órára. Kockákra vágjuk és ha ajándéknak szeretnénk csomagoljuk őket. Én egyesével papíroztam be, sütőpapírból vágtam kis téglalapokat és mint a szaloncukrot, betekertem. 
Variáció: magvakat keverünk bele, vagy sósperecet, a tetejét megszórhatjuk sópehellyel.

Boldog Karácsonyt!

buttercupcake_csokis_fudge_2.jpg

alap receptek, amiket kicsit variáltam: jamie és praliné paradicsom

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr213519351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása