ButterCupCake

sütinapló

karácsonyi gyümölcskenyér

20151212_160408.jpg

Délelőtti bevásárlás a boltban, megláttam az áfonyát a polcon és tudtam, hogy nekem ma gyümölcskenyeret kell sütnöm. Sosem próbáltam még, mindig csak szemeztem a guszta képekkel, amik ilyenkor felrobbantják a gasztroblogokat. Az aszalt gyümik, a fűszerek, az illatok...egy karácsonyi eszencia, kenyér formában.

Az ebéd már rotyogott a gázon - avagy ideje volt megtanulni gerslis savanyú káposztát készíteni - én bújtam a netet, keresve a tökéletes gyümölcskenyér receptet, Anyukám a sütis/főzős magazinokat lapozgatta - amikkel én csak hergelem magam, hogy mi mindent lenne jó kipróbálni - és olyan keresztkérdésekkel bombázott, hogy mi az a galette vagy a creme fraiche. Recept, származási hely, hogyan készül...úgy toltam vissza a válaszokat, hogy én magam meglepődtem, honnan tudom ezeket. Aztán jött a keresztkérdés, mi az a salotta...na itt lefagytam, itt fog véget érni fényes vetélkedős menetelésem, pedig már a 10millás kérdés is megvolt. Gyorsan segítséget kértem legjobb barátunktól, Guglitól és megtudtuk, hogy a salotta bizony a gyöngyhagyma.

Szóval gyümölcskenyér recept. Nigela, Martha, Mary Berry, magyar, angol, német oldalak, igazán egyik sem tetszett. Az egyikben van vaj, a másikban nincs, van az élesztős stohlen, de az más. Az egyikben sok a cukor, a másikban csak 8 dkg liszt...azt hogyan. Így jött, hogy gondoltam egy állagot, van egy finom muffin receptem, azt felturbózzuk a sok aszalt cuccal, kicsit megvariáljuk és nálam ez lesz a gyümölcskenyér.

Hozzávalók:

- 10 dkg puha vaj
- 13 dkg nádcukor
- 1/2 rúd vanília
- 2 egész tojás
- 6 ek. tej
- 15 dkg liszt
- 5 dkg darált dió
- 15 dkg aszalt gyümölcs apróra vágva (ez most áfonya, fekete cseresznye, sárgabarack)
- 5 dkg étcsoki, kockára vágva (70-80%-os)
- 1,5 tk. sütőpor
- fél narancs reszelt héja
- 1 kk. fahéj
- 1 csipet só

20151212_125040.jpg
Az aszalt gyümölcsöt apróra vágjuk, a csokit feldaraboljuk. A lisztet, diót, sütőport, fahéjat és sót összekeverjük. Egy kenyér formát kibélelünk sütőpapírral, az enyém kb. 20-22 cm hosszú. Elég lenne kivajazni - lisztezni is, de én féltem, hogy beleragad, így maradt a tuti papírozás.A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
A vajat a cukorral és a vaníliával kikeverjük, hozzáütjük a tojásokat és sima masszát keverünk. Belekeverjük a tejet, majd jöhet az aszalt gyümi, csoki és a reszelt narancshéj. Én ennél a pontnál már megettem volna az egészet nyersen. 2 részletben hozzádolgozzuk a lisztes keveréket. Egy sűrű masszát kell kapnunk, ezt szépen beletuszkoljuk a formába és tűpróbáig sütjük. Nekem kb. 35 perc alatt sült át, a teteje aranybarna lett. Ha nagyon pirulna a teteje tegyetek rá sütőpapírt.
10 percet a formában, utána teljesen már rácson hűtöttem ki.
Ha kihűt a tetejére mehet egy kis máz: lehet olvasztott csoki, citromos cukormáz, olvasztott vaj porcukor hintéssel. Én most egy tábla fehér csokit olvasztottam, finomra vágtam egy marék áfonyát és a narancs héjának a másik felét ráreszeltem. Persze máz nélkül is nagyon szép és finom, nekem ez most fokozta az ünnepi hatást.

20151212_160505.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr708168246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása