ButterCupCake

sütinapló

narancsos mandulás piskóta

buttercupcake_mandulas_narancsos_piskota.jpg
Gluténmentes finomság újra, egyre több ételallergiás vesz körül, folyamatos kihívások elé állítva, hogy ne mindig ugyanaz a finomság legyen. Gyorsan elkészíthető sütit szerettem volna, van egy "piskóta" alapreceptem, azt variáltam át és dobtam fel egy kis naranccsal. 

Hozzávalók:

- 4 tojás
- 20 dkg nádcukor (15 dkg alternatív édesítővel is jó lehet)
- vanília
- 10 dkg darált mandula
- 10 dkg gluténmentes lisztkeverék (nekem: Doves Farm gm. fehér liszt)
- 2 tk. sütőpor
- csipet só
- 1 narancs leve és reszelt héja (én tettem bele egy kis narancslikőrt is, de nélküle is jó)
- 0,5 dl olaj
- tetejére: szeletelt mandula


Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 175 fokra, egy közepes, magas falú tepsit béleljünk ki sütőpapírral. Én 18x30-as tepsit használtam.
A tojásokat válasszuk ketté, a fehérjéből kemény hab lesz, a sárgáját a cukorral, vaníliával habosra keverjük. Hozzáadjuk a narancs levet és héjat, majd az olajat. A lisztet elkeverjük a darált mandulával, sütőporral és sóval. Beledolgozzuk a tojásos keverékbe, majd két részletben beleforgatjuk a fehérje habot. Az első harmaddal bánhatunk bátran, nem baj ha törik a hab, a maradék habot viszont finom mozdulatokkal keverjük hozzá. Tepsibe öntjük a masszát és megszórjuk a szeletelt mandulával.
Tűpróbáig süssük, nekem 30 percet sült, és elképesztő illatokkal töltötte meg a lakást.
Kicsit morzsálódós mondjuk piskóta lett belőle, de az íze fergeteg. Nekem egy picit túl édes volt, szerintem 15 dkg cukor is elég, a tesztcsapat viszont azt mondta pont jó :) 
Passzolna hozzá vanília fagyi vagy narancslikőrrel elkevert mascarpone hab. Legközelebb tuti, hogy lesz mellé.

buttercupcake_mandulas_narancsos_piskota_2.jpg
buttercupcake_mandulas_narancsos_piskota_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr1913410067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása