ButterCupCake

sütinapló

retro sajtos perec

buttercupcake_sajtos_perec.jpg

Story: Októberi esküvőre készülés, írjuk a sütilistát.
- Mi legyen még sós?
- Az a sajtos perec nagyon jó lenne. 
- Huhh, azt én is nagyon szeretem. Ok, ha tudok venni kiszúrót, akkor sütök.

Kerestem receptet, szakácskönyvben, neten, aztán találtam egyet a dédmama sütis könyvében, ugyan az nem perecre íródott, de jónak tűnt a recept és jelentem, nagyon jól működik. Azóta legalább 10x sütöttem, és új kedvenc született. Bizony érdemes leporolni a régi recepteket.

Hozzávalók:

- 40 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 2 tk. só
- 1 csomag sütőpor
- 20 dkg sajt (cheddar vagy ízesebb holland sajt nagyon jót tesz neki, de trappista is lehet)
- 4 ek. tejföl (20%-os) - ez kb. egy kis pohár

tetejére: 1 tojás és 15 dkg sajt (ez lehet trappista)


Elkészítés:

A lisztet a sóval és sütőporral elkeverjük, elmorzsoljuk benne a hideg vajat, hozzáadjuk a reszelt sajtot, majd a tejföllel összeállítjuk. Betesszük a hűtőbe legalább fél órára pihenni. 4-5 mm vastagságra nyújtjuk, kiszaggatjuk, megkenjük tojással és megszórjuk sajttal. 
/ Ennél a pontnál figyelmeztetek mindenkit, hogy időigényes művelet :) - szóval tessék türelmesnek lenni, megéri! /
Tepsikbe sütőpapír. Sütő 160 fokra (légkeverés) előmelegít. Kb. 15 percig, szép aranybarnára sütjük.
Frissen a legjobb, de ha megéri a pár napos kort, az se baj.

A legjobb pedig a sütőpapírról lecsipegetni a megsült sajtot :)

buttercupcake_sajtos_perec_2.jpg

 

Én a kiszúrót a Vasedényben vettem, ami együtt volt egy kerék formával. Felesben azzal szaggattam.

buttercupcake_sajtos_kerek_3.jpg

buttercupcake_sajtos_kerek_2.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr5613293679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása