ButterCupCake

sütinapló

kávés csokis pöfeteg keksz

csokiskeksz_3.jpg

Kívül ropogós, belül ragadós és puha, mint a brownie. A kávé kiemeli a csoki mélységét. 1-2 hétig simán tárolható, de nem hiszem, hogy kibírja addig.

Story:
Svájcba készültem. Szerettem volna egy tárolható, sokáig finom sütit vinni így megkérdeztem a legjobb tesztcsapatomat, az unokaöcsiket:
- Mit süssek fiúk, ha megyek? - kérdeztem
- Banán sárga sütit - válaszolta Áron (ez a citromos keksz)
- Semmit! - kurjantotta a háttérből Marci
- És a semmi csokis legyen? - kérdeztem
- IGEN!!!! :)

Így készítettem végül a csokis semmit, ami remek szolgálatot tett a kirándulásokkor és a vacsik utáni desszertnek.

Hozzávalók:

- 125 ml liszt
- 60 ml kakaó
- 2 tk. instant kávé (az eredeti recept 4-et ír, de nekem az első sütésnél kicsi sok volt, meg gyerekeknél jobb a kevesebb)
- 1 tk. sütőpor
- csipet só
- 60 g puha vaj
- 160 ml barnacukor
- 1 nagy tojás
- 120 g étcsoki
- 2 ek. tej
- porcukor a hempergetéshez

A csokit gőz fölött felolvasztjuk, félretesszük. A lisztet, kakaót, sütőport és a sót összekeverjük. A vajat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tojást és a tejben elkevert kávét. Aztán a csokit és a száraz keveréket. Fóliába csomagoljuk és legalább egy órára a hűtőbe tesszük.
A sütőt 175 fokra előmelegítjük, a tepsiket kibéleljük sütőpapírral. Míg a sütő melegszik a masszából diónyi golyókat formálunk és porcukorba hempergetjük. A sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket, maradjon közöttük hely, mert szét fognak terülni. 12 percig süssük őket. Nekem nincs légkeverésem, így 6 perc után megfordítottam a tepsit. Ha kihűlt, jöhet a kóstolás!

csokiskeksz.jpg

Az eredeti recept forrása.

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr588744794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása