ButterCupCake

sütinapló

barackos alter piskóta

dscf8625.JPG

Van, hogy nem szülinapra vagy bármilyen más eseményre sütök, hanem csak úgy. Mert kipróbálnék egy jó receptet, vagy eszembe jut egy izgalmas ízkombináció a metrón hazafelé vagy mert nem jön álom a szememre.
Este hazaértem, benéztem a hűtőbe, hogy másnapra kellene főzni valami ebédet, aztán felcsillant a szemem (mint a gimis matematika tanáromnak, mikor egyszerűsíteni lehetett az egyenletben), mert megláttam az előző nap vásárolt őszibarackot és egy doboz tojást. Dobtam a főzést, itt bizony barackos "lepény" fog készülni és végre kipróbálom hogyan működik a rizsliszt édes sütikben (sósban már használtam többször). Nálam a kakaó és az őszibarack jó haverok, így készült egy könnyű kakaós piskótában elmerülő, friss barackos süti.

Hozzávalók:
- 7 tojás
- 3 ek. nádcukor
- 3 ek. eritrit
- 3 ek. rizsliszt
- 3 ek. zabpehely liszt
- 1 ek. kakaó
- 1 tk. vanília aroma (vagy 1 csomag vaníliás cukor)- 1/2 csomag sütőpor
- csipet só
- 2 nagy őszibarack

Kapcsoljuk be a sütőt 175 fokra és béleljük ki a tepsinket sütőpapírral. Én egy kisebb, magas falú tepsit használtam (20x35 centis). Mossuk meg a barackot és szeleteljük fel. Én a magról szoktam leválasztani és úgy vágom cikkekre, a héját is rajta hagytam.
Keverjük össze a rizslisztet, zablisztet, kakaót, sütőport és a sót. Tojásokat válasszuk szét. A fehérjéből verjünk kemény habot, a sárgáját pedig keverjük habosra a nádcukorral, eritrittel és a vaníliával. Keverjük bele a lisztes keveréket a sárgájába. Majd 2 adagban forgassuk bele a fehérje habot. Az első harmaddal lazítsuk fel a kakaós masszánkat, nem baj ha törik a hab, a második adaggal legyünk gyengédebbek. Öntsük a tepsibe a masszát, majd szépen pakolgassuk rá a barack szeleteket (bele fognak merülni a piskótába). Tűpróbáig süssük, nekem ez kb 25 perc volt.

Nagyon izgultam, milyen lesz a tészta...egyrészt gyönyörűen megemelkedett és nem esett össze, másrészt az állaga olyan lett, mint egy tökéletes habnak. Könnyű, levegős, csak úgy olvadt a szánkban. Átment a rizsliszt a próbán, és én is a sütivel a tesztelőknél. :)

dscf8615.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr517655028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása