ButterCupCake

sütinapló

tél és nyár találkozása – málnahabos csokisgesztenye cupcake

Alul egy télies, nagyon kakaós tészta, felül pedig a nyarat vissza- vagy éppen előre idéző könnyű málnahab. Családi buli közeledett és természetesen, mint fő sütifelelős feltettem a kérdést, mit süssek?

- Finomat és sokat - szokásos válasszal, nem igazán jutottam előbbre.
- Valami újat. – még jobb!
- Málnásat. – mondta Anyukám, na ezzel már tudtam mit kezdeni.

Ok, málnás akkor a krém, mi legyen a tartószerkezet? Valami olyan kellene, ami cukormentes vagy legalábbis csökkentett cukortartalmú (de nem xilit vagy eritrit – van, aki nem bírja) és lisztmentes, hogy mindenki tudjon belőle enni. Egyre jobb! :)
Aztán eszembe jutott a gesztenyeliszt, amit már régóta ki akartam próbálni és úgyis gesztenye szezon van, gondoltam kakaóval jól passzol és a csokis málna is elég ütős. Édesítésre pedig fruktóz. (figyelni kell, mert jóval édesebb, mint a cukor!)
Új is, málnás is, meg finom is…de milyen finom! Ebből a mennyiségből 17 db cupcake készült.

malnas.jpg

Tészta hozzávalók:

- 4 tojás

- 10 dkg fruktóz

- 15 dkg gesztenyeliszt

- 2 nagy ek. kakaó (szigorúan cukrozatlan)

- 1 tk. sütőpor

- 1 csipet só

- 2 ek. olivaolaj

- kb. 1 dl tej (itt használható alternatív tej is: mandulatej, szójatej, stb.)

Sütőt bekapcsoljuk 170 fokra, muffinformát bekapszlizzuk. A gesztenyelisztet, kakaót, sót, sütőport összekeverjük. Tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a fruktózzal habosra keverjük, jöhet bele az olaj, és felváltva a lisztes keverék és a tej. Ha túl sűrű lenne, lehet bele egy picit több tej. A tojásfehérjét is felverjük és hozzákeverjük a masszához. ¾-ig töltjük a formát és kb 15 percig, tűpróbáig sütjük. Szép kis vulkánok lesznek :). Kihűtjük őket.

Málnakrém hozzávalók:

- ½ kg málna (itt most fagyasztott)

- 25 dkg mascarpone

- 2 dl hideg tejszín

- 2 csomag vaníliás cukor

A málnát szűrőbe tettem és úgy hagytam kiolvadni. Szerencsém volt, mert szépen egyben maradtak a szemek, így tudtam válogatni díszítéshez is. A többit átkevertem, ettől kicsit össze is tört, de nekem ez volt a cél, hogy ha már a habba kerül, ne azzal együtt törjem, csak finoman beleforgassam.
A jól behűtött tejszínt felverjük, már amikor elkezd keményedni, hozzátesszük a mascarponét, vaníliás cukrot és kemény habot keverünk. Beleforgatjuk a málnát. Szerintem pont elég édes, elég a vaníliás cukor és a málna édessége, természetesebb, de aki szeretné, tehet bele 1-2 ek. porcukrot.

A kihűlt muffinokat kifúrjuk.

/Egy kis háttér story: Hogy mennyire szeretik a barátaim is a sütés mániámat, olykor meglepnek mindenféle sütis csodával. Ilyen volt legutóbb egy egyenesen Gilchingből érkező cupcake készítő szett is. Amiben volt ez a bizonyos kiszúró. Eddig ezt a műveletet késsel hajtottam végre, azzal sem bonyolult, nem gondoltam volna, hogy ezzel a kis szerkezettel még könnyebb lesz. Szóval, aki sok cupcake-et készít, szerezzen be egy ilyet, tényleg gyorsítja a folyamatot. Köszönöm K és P! :) /

A krémet habzsákba kanalazzuk és betöltjük a lyukakat és középről indulva, spirálisan haladva kis sipkát nyomunk a tésztánkra. Anno nagy mumus volt a habzsák és a krémes díszítés, de csak gyakorlás kérdése és nagyon fogjuk élvezni! És amúgy sem lehet elrontani, mert bármilyen is lesz, mondhatjuk, pont ilyet akartunk!

Elég szépen tartja magát a hab, nem esik össze. Másnap is tartotta volna magát, ha maradt volna belőle. De szerencsére nem volt lehetőség tesztelni.

malnas2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buttercupcake.blog.hu/api/trackback/id/tr966953191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ButterCupCake

A sütés szórakoztat, a sütés megnyugtat, a sütés egy nagyon jó terápia. A végeredménnyel örömet szerezhetsz másoknak és magadnak is. Tapasztalatok, receptek, kísérletek, süti lelőhelyek. Sütni bárki tud, csak el kell kezdeni!

Frissen sültek

süti beállítások módosítása